تبدیل ورودی ها به مشتری ( بازاریابی ایمیلی)
در مقاله قبلی در مورد تبدیل ورودی ها به مشتری CRO چیست؟ صحبت شد و در این مقاله قصد داریم در مورد بازاریابی ایمیلی وتاثیر آن در تبدیل ورودی ها به مشتری صحبت کینم.
مهمترین عامل برای افزایش نرخ تبدیل ورودی به خریدار نهایی در بازاریابی ایمیلی استفاده از فهرست ایمیلی است که خودتان ساخته اید و تصفیه شده است.
- اگر کاربری نسبت به اولین ایمیلی که از طرف شما برای او ارسال می شود احساس خوبی داشته باشد به ایمیل های بعدی شما نیز توجه می کند و به سایت شما سر می زند.
- اگر کاربری قبلا از شما خرید داشته و شما در فرایند خرید، ایمیل او را دریافت کرده اید می توانید آن را به فهرست خود اضافه کنید.
- در مورد خرید لیست انبوه به نظر می رسد این کار بسیار سریع تر و آسان تر از حالتی است که فهرست ایمیل را خود شما جمع آوری کنید ولی هیچ راهی برای ارزیابی کیفیت آنها ندارید و ممکن است با انبوهی از ایمیل های از کار افتاده روبرو شوید.
- هنگامی که شما فهرست ایمیل خود را درست می کنید هر ایمیلی که به فهرست اضافه میکنید با کیفیت و درست است و با نظارت خود شما وارد فهرست می شود.
- اطمینان از درست و فعال بودن ایمیل های لیست : ایمیل های نادرست ایمیل هایی هستند که وجود خارجی ندارند و یا ساختار اشتباهی دارند مانند بسیاری از ایمیل ها که اشتباها با www ثبت می شوند.
- ایمیل های غیر فعال ایمیل هایی هستند که با وجود درست بودن،صاحب آنها فعالیتی در آن ایمیل ندارد.که با تاییدیه ایمیل که قرار می دهید می توانید آنها را شناسایی کنید.
برای کمپین ایمیل خود مخاطبان را طبقه بندی کنید:
با ردیابی ایمیل هایی که به کاربران می رسد می توانید رفتار آنها را شناسایی کرده و ایمیل های خود را مبتنی بر کاربران هدف بخش بندی کنید.
بدین ترتیب می توان ایمیل هایی با محتواهای سفارشی شده برای گروه هایی مختلف ارسال کرد. برای مثال برخی از کاربران با دیدن تخفیف به ایمیل علاقمند می شوند و برخی دیگر با مشاهده زمان ارسال سریع کالا ، برخی نیز به برند و نوع محصول توجه ویژه ای دارند.
برای هر فهرست ایمیل نسخه متفاوتی ایمیل ارسال کنید و نتایج مربوط به هر کدام را ردیابی و بررسی نمایید. بدین ترتیب می توانید بهترین محتوا را برای گروه های خاص فهرست خود ارسال کنید.
طراحی و ساختار ایمیل
- دقت کنید عکس ها را درکجا قرار میدهید و اطلاعاتی مانند اطلاعات تماس را در کجای ایمیل می گنجانید.
- محتوای ایمیل خود را مختصر و مفید نگه دارید.
- مطالب اصلی را در ابتدای ایمیل قرار دهید.
- دقت کنید اگر ایمیل شما به قسمت spam رفته باشد ممکن است تصاویر ایمیل دیده نشوند،بنابراین مطالب مهم را به جای عکس به صورت متن قرار دهید و یا در کنار عکس متن آن را نیز قرار دهید. این کار علاوه بر خوانایی بیشتر ، سرعت بارگزاری ایمیل را نیز افزایش می دهد.
- استفاده از عکس برای ایجاد تنوع در ایمیل و یا جلب توجه در برخی قسمت های آن توصیه می شود.
- اگر نرخ باز شدن ایمیل شما زیاد است ولی نرخ ورود به سایت و تبدیل به مشتری پایین است یکی از علل آن می تواند محتوای نامطلوب ایمیل شما باشد.
بهینه سازی ایمیل های
- تیتر ایمیل
اولین چیزی که گیرنده ایمیل با آن روبرو می شود موضوع ایمیل است . کاربر پس از جذب توسط موضوع و کلیک روی تیتر ایمیل است که متوجه پیام اصلی می شود.
تیتر ایمیل شما باید واضح،دقیق و واقعی باشد.
در تیتر ایمیل می توانید از کلمات کلیدی که برای مخاطبان شما جذاب است و آنها را ترغیب به باز کردن ایمیل می کند استفاده نمایید.
نسخه های مختلفی از تیتر ایمیل ایجاد کنید و بازخورد آنها را تست کنید. یافتن بهترین تیتر برای ایمیل ها اهمیت فراوانی دارد.
استفاده از چنین روشی بر روی بخش های مختلف فهرست ایمیل شما می تواند نرخ تبدیل کاربر به مشتری را تا میزان زیادی افزایش دهد. - خوش امد گویی ایمیل
اولین چیزی که یک کاربر پس از باز کردن ایمیل مشاهده می کند ، سلام و خوش آمد گویی ابتدای آن است.
اگر به نام کاربران دسترسی دارید از آن در سلام ابتدای ایمیل استفاده کنید بعضی از سرویس های ایمیل این امکان را برای شما فراهم می کنند. ایمیل های سفارشی سازی شده بر مبنای نام کاربران نرخ تبدیل بهتری نسبت به ایمیل های یکسان برای همه دارند.
این قسمت از ایمیل های شما باید به نحوی باشد که گویی ایمیل برای آن کاربر ارسال شده و حس خوبی به کاربر میدهد. - محتوای ایمیل
محتوای ایمیل حاوی مهم ترین اطلاعاتی است که قصد دارید کاربران آنها را مشاهده نمایند.
اگر موضوع ایمیل به انداز جذاب باشد و کاربر روی ایمیل کلیک کند،پس از آن محتوای ایمیل است که توجه کاربر را به سمت خود جلب می نماید.
پیام اطلی خود را طور واضح در محتوا بگنجانید.
در محتوای ایمیل خود می توانید نظرات خریداران محصولات خود را بگنجانید.
گاهی اوقات یک ایمیل ساده و کوتاه نرخ تبدیل بالاتری از یک ایمیل مملو از اطلاعات دارد.
اگر فهرست ایمیل های خود را بخش بندی کرده اید می توانید محتوای سفارشی برای هر بخش ارسال کنید. - امضای ایمیل
پایان ایمیل فرصت مناسبی برای یادآوری اطلاعات خاص و اضافی است.مثل آدرس ، شماره تماس ،سمت سازمانی و .... داشتن یک امضای ثابت در انتهای ایمیل های ، باعث می شود کاربران شما را بهتر بشناسند و با شما تعامل کنند.
پس از ورد به سایت
پس از اینکه کاربر ایمیل شما را مطالعه کرد و روی لینک آن کلیک کرد و وارد سایت شما شد. صفحه ورود باید:
- جذاب ، مختصر و مفید باشد.
- دقیقا مرتبط یا لینکی باشد که کاربر روی آن کلیک کرده . خرید یک محصول ، ثبت نام دریک کنفرانی و....
- یافتن مطلب مورد نظر کاربر به سادگی و با کمترین زمان قابل انجام باشد.
- محصولات و خدمات دیگر نیز در حاشیه صفحه به کاربر نمایش داده شود.
- فرایند خرید بهینه