تبدیل ورودی ها به مشتری
بسیاری از دارندگان کسب و کارهایی که دارای وب سایت می باشند و حتی مشاوران اینترنتی مرحله افزایش ترافیک سایت را پایان موفقیت می دانند. در حالیکه این آغاز راه برای تبدیل ورودی به مشتری است و تا زمانیکه ورودی به سایت باعث خرید و تبدیل مخاطب به مشتری نشده کار بازاریابی اینترنتی ادامه دارد.
هدایت درست و هدفمند هر دسته از کاربران ورودی به سایت به سمت جذب و در نهایت خرید باعث موفقیت اصلی و افزایش فروش و رونق کسب و کار است.
واژه CRO مخفف عبارت Conversion Rate Optimization به معنای بهبود نرخ تبدیل (ورودی به مشتری) می باشد که نسبت به SEO جوان تر است و در سال های اخیر مورد توجه کسب و کارهای بزرگ وبی و غیر وبی قرار گرفته است.هدف دستورالعمل ها و توصیه ها درCRO تبدیل ترافیک ورودی از روش های مختلف ( سئو و بهینه سازی سایت ) به خریدار نهایی و در نتیجه افزایش فروش سایت است.
در واقع می آموزید که سایت من چطور باشد تا این ورودی ها به خریدار تبدیل شوند؟
زمانی که مشتری علاقه مند به خرید چیزی می شود در اینترنت شروع به جستجو و تحقیق می کند ، سپس آنها را امتیاز دهی می کند و در نهایت بهترین آن را انتخاب و خرید می کند.
برای ایجاد اعتماد در مشتری برای در اختیار گذاشتن اطلاعات خود و خرید از سایت شما 5 رکن اساسی دارد:
1. آزادی انتخاب مشتری
2. توضیحات مناسب سایت
3. سادگی سایت
4. پیگیری مشتریان
5. امنیت
رکن آزادی انتخاب مشتری :
به مشتریان اختیار درک و فهم سایت و محصولات خود را بدهید
معرفی کامل و با جزییات محصول و خدمات همراه با آن
عکس های کافی از زوایای مختلف محصول با امکان بزرگنمایی و دسترسی به کیفیت بهتر
انتشار نظرات دیگران در مورد محصول
رکن توضیحات مناسب:
تمامی اطلاعات و جزییات مربوط به محصول را منتشر کنید
مسائلی که برای مشتری مهمتر است برای مثال استفاده از اخبار روز مرتبط با محصول که به فروش بهتر آن کمک می کند
در مورد مراحل بعد از سفارش محصول مانند نحوه ارسال ، مالیات ، هزینه و ... نیز اطلاعات کافی بدهید
در سایت خود بخشی با عنوان سوالات متداول FAQ ایجاد کنید
• باعث ایجاد اعتماد در کاربر می شود.
• شما را از پاسخ تک تک تلفنی و ایمیلی به سوالاتی که مکررا پرسیده می شود بی نیاز می کند.
• هنگام ایجاد این بخش هیچ سوالی را بی پاسخ نگذارید و به طور مرتب آنها را بروز رسانی کنید.
رکن سادگی :
سادگی توضیحات سایت و ساختار پیمایش در آن در ادامه روند خرید توسط کاربر بسیار موثر است.
اطلاعات مهم و اصلی ( مانند نام و عکس محصول ) را در ابتدای صفحه و جزیئات مانند وزن و اندازه و ... را در انتهای صفحه قرار دهید.
برای نمایش اطلاعاتی که در محصولات مشترک است مانند قوانین خرید ، نحوه ارسال ، اطلاعات تماس و ... می توانید با لینکی که در ابتدای صفحه قرار می دهید به صفحات دیگر پیوند دهید.
سیستم ثبت سفارس و پرداخت باید ساده باشد و کاربر را از ادامه فرایند خرید منصرف نکند
در مراحل خرید محصولات مرتبط دیگر خود را نیز به کاربر معرفی کنید . محصولاتی که مرتبط باشند نه همه محصولات.
امکان خرید بدون ثبت نام نیز در سایت فراهم باشد .کاربران از ثبت نام در سایتهای مختلف به سطوح آمده اند ، مگر اینکه آنها را با پیشنهاد تخفیف یا موارد تشویقی دیگر به ثبت نام ترغیب کنید.
رکن چهارم پیگیری:
را بطه خود را با کاربران حفظ کنید. برای آنها wish list ایجاد کنید تا شانس خرید مجدد را افزایش دهید . به عنوان مثال کاربری که علاقه مند به محصولی است بتواند آن را به این لیست اضافه کنید تا بعدها آن را خریداری کند.
از فهرست ایمیل کاربران برای مطلع کردن آنها از محصولات جدید یا مرتبط و فروش بیشتر بهره ببرید.
در مناسبتهای خاص برای آنها پیشنهادهای تخفیفی ارسال کنید.
رکن پنجم امنیت :
مشتری هنگام پرداخت، اطلاعاتی مانند نام ،آدرس ، شماره تماس و حتی شماره کارت خود را در اختیار شما قرار می دهد و بسیار مهم است که در این مورد احساس امنیت کند.
یک لینک به صفحه ایی حاوی توضیحات مربوط به امنیت پرداخت در سایت و پروتوکل های مورد استفاده در سایت داشته باشید.
اگر از سازمان معتبر خاصی گواهینامه امنیت دارید لوگو و توضیحات آن را در سایت قرار دهید.
نظرات مشتریان قبلی در مورد اعتماد به سایتتان را منتشر کنید.