گوگل در سال 2014 الگوریتم جدیدی را معرفی کرد با نام کبوتر یا Pigeon که بر اساس این الگوریتم نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی و محلی صورت می پذیرد. از نکات جالب در باره ی این الگوریتم پردازش موازی توسط کبوترهای مختلف در قفس های مختلف می باشد. که باعث افزایش سرعت نتایج شده و نتایجی که توسط گوگل به شما داده می شود به آنچه شما می خواهید نزدیکتر خواهد بود. به عنوان مثال زمانی که شما دنبال یک رستوران می گردید گوگل نزدیکترین رستوران را به شما نمایش خواهد دارد. سئوی محلی یا local SEO مدت هاست که مورد توجه گوگل می باشد ، چنانچه اگر توجه کرده باشد نتایج جستجوی شما به صورت عادی و زمانی که با فیلتر شکن وارد می شوید متفاوت است. البته تا این زمان این الگوریتم تنها برای سایتهای آمریکا مورد آزمایش و تحت تاثیر قرار گرفته ، تا کنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر این که این آزمایش چه وقت تمام می شود تا سایر کشورها نیز از آن بهره مند می شوند در دسترس نیست.
با توجه به مطالب ذکر شده شما به عنوان مالک سایت هرچه اطلاعات بیشتری در مورد موقعیت جغرافیایی خود به گوگل بدهید در سئوی شما تاثیر بیشتری خواهد گذاشت به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد :
استفاده از نقشه گوگل در سایت
استفاده از دامین .ir برای ما ایرانیان
استفاده از سرورهایی که در ایران موجودند
و سایر ابزارهایی که باعث می شوند تا گوگل از موقعیت شما دقیقتر مطلع شود